ZACHYTÁVAJ A UCHOVÁVAJ ENERGIU

Ono je to tak, že kým dávajú, ber! Vážne, dobre nám to naše babky hovorili.

Lebo tým mysleli, že keď sú jablká, tak ich treba obrať, uskladniť, uvariť na kompót, vysušiť na krížalky, alebo teda urobiť chutney, či apple pie... len to by nám už naše babky asi nerozumeli.

Tiež tým mysleli, že prať treba, keď je slnečno a aviváž ani bielidlo nie sú potrebné.

Mysleli tým, že dažďová voda nestojí nič a prináša veľa.

Mysleli tým, že keď sa dobre vyspíme, druhý deň sa naša záhrada nestihne čudovať, aké čudá dokážeme porobiť.

Chce sa dieťa dozvedieť, aké je to písmeno práve vtedy, keď máte telefonát s kamarátkou? Radšej urazená kamarátka, ako odmietnuté dieťa v momente jeho chcenia.

Rozhodli ste sa zložiť telefón? Blahoželám, práve ste si ušetrili hodiny svojich nervov a jeho sĺz. Pretože ste jeho záujem využili v čase jeho najväčšej koncentrácie.

V škole je to tak, že sa téma, dokonca predmet zmení podľa potreby detí.

Dokonca ani naša príprava nevyjde nazmar, odložíme si ju na neskôr. Ako čerešňový kompót do babky do koláča. Mňam.

Všetky okolnosti a situácie počas dňa sú naklonené našim učiacim potrebám, úprimne... teraz píšem o sprievodcoch, lebo deti ich nemajú. Vlastne majú, len to nepotrebujú tak pomenovať a úplne stačí, keď im odpovieme na otázky. A viete čo?

Niekedy nevieme odpovedať. Vtedy naše ego pošleme na belgickú čokoládu a my sa spýtame niekoho, kto to vie. Také to win-win. Ušetríme si námahu a uspokojíme zvedavosť.

Autorka článku: Sylvia Koreňová
Zdroj fotografií: Unsplash